Informacje

Dodany: 2018-10-30
Kategoria: lang-pl

Tagi dla artykułu


W ciągu ostatnich lat znacząco zwiększyła się wiedza społeczeństwa odnośnie zdrowego żywienia, pochodzenia żywności oraz innych, niż tradycyjne, sposobów odżywiania się. Szereg diet opiera się na ograniczaniu produktów odzwierzęcych, w tym dieta wegetariańska wyłączająca mięso, ryby i owoce morza, czy dieta semiwegetariańska ograniczająca spożycie mięsa czerwonego (wieprzowiny i wołowiny), a przyzwalająca na mięso białe (drób i ryby) oraz jaja, miód i mleko wraz z jego przetworami. Najbardziej surowa spośród nich jest dieta wegańska. Weganizm, w dużej ilości przypadków, nie jest tylko dietą, a definiuje go się jako styl życia, który próbuje eliminować wszelkie formy wykorzystywania i okrucieństwa wobec zwierząt, zarówno w odniesieniu do spożywanych pokarmów, odzieży, jak i do jakichkolwiek innych celów. Z tych powodów dieta wegańska jest pozbawiona wszystkich produktów zwierzęcych, w tym mięsa, jajek, miodu i nabiału. Ludzie decydują się na dietę wegańską z różnych powodów. Zazwyczaj obejmują one dylematy etyczne i środowiskowe, ale mogą dodatkowo wynikać z chęci polepszenia stanu zdrowia. Jest to dieta łatwa do stosowania i zapewnia różne korzyści zdrowotne. Poprawa funkcjonowania organizmu na diecie wegańskiej jest potwierdzona badaniami i wykazuje, że stosowanie długotrwałe diety opartej jedynie na produktach pochodzenia roślinnego prowadzi do obniżenia ryzyka rozwoju lub śmierci z powodu raka nawet o 15%, redukcji objawów reumatoidalnego zapalenia stawów, zmniejszenia ryzyka zachorowania na niewydolność nerek, a także do zredukowaniu ryzyka zachorowania na chorobę https://nowyshanghai.pl Alzheimera. Jednakże, tak jak w przypadku każdej kuracji, korzyści pojawiają się jedynie wtedy, gdy jest się wytrwałym, i opiera się dietę na produktach bogatych w składniki odżywcze, a nie na artykułach wysokoprzetworzonych.